متن دلخواه شما اینجا ...

طرز تهیه خرچنگ راویولی با سس مخصوص

طرز تهیه خرچنگ راویولی با سس مخصوص
فهرست

کلسیم و فسفر از شایع‌ترین مواد معدنی موجود در بدن انسان هستند که برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری می‌باشند. خوشبختانه گوشت خرچنگ سرشار از فسفر بوده و غذایی ایده‌آل برای تقویت استخوان‌ها می‌باشد. اگر مستعد پوکی استخوان هستید و یا در نزدیکی دوران سالمندی می‌باشید، نباید از غذاهای سرشار از فسفر نظیر گوشت خرچنگ غافل شوید. در ادامه به بررسی سایر خواص گوشت خرچنگ می‌پردازیم. خرچنگ هایدریا و اقیانوس ارزش غذایی خیلی بالاتری نسبت به خرچنگ های رودخانه ای دارند. خرچنگ ها هرچقدر تازه تر باشند خوشمزه تر هستند و گوشت نسبتا بیشتری دارند.

پروتئین خرچنگ سرشار از تورین است. این اسید آمینه به طور فعال ماهیچه ها و رگ های خونی را تغذیه می کند ، خاصیت ارتجاعی آنها را حفظ می کند و آنها را همیشه در شکل خوب نگه می دارد. علاوه بر این، داروسازان از تورین برای ایجاد قطره های چشمی استفاده می کنند که باعث بهبود وضعیت عضلات چشم ، شبکیه و قرنیه می شود. اما سالاد خرچنگ و میگو بسیار بهتر از دارو است! در بسیاری از کشورهای جهان ، اساس تغذیه ساکنان نان یا گوشت نیست ، بلکه غذاهای دریایی است ، زیرا پخت آنها سریعتر ، هضم راحت تر و جذب بهتری دارد. متخصصان تغذیه به طور فزاینده ای غذاهای دریایی را توصیه می کنند! خواص مفید غذاهای دریایی در مقدار زیادی از عنصر کمیاب – ید نهفته است. ید مانند سایر عناصر کمیاب توسط بدن انسان تولید نمی شود ، اما فقط در برخی از غذاها وجود دارد. اما خوردن 20-50 گرم خرچنگ یا میگو کافی است و مصرف روزانه ید برای شما تأمین می شود. این به این معنی است که “سوخت” برای غده تیروئید و مغز وجود دارد. در ژاپن ، کشوری که بیشترین غذاهای دریایی را در جهان دارد ، از هر یک میلیون نفر فقط یک مورد بیماری تیروئید وجود دارد. این معنای تغذیه سالم واقعی است!

گوشت خرچنگ دارای محتوای بالایی از مس ، کلسیم (از 17 تا 320 میلی گرم در 100 گرم) ، منیزیم فعال بیولوژیکی ، فسفر و گوگرد است. سرشار از ویتامین های A ، D ، E ، B12 است. تیامین (ویتامین ب 1) موجود در گوشت خرچنگ توسط بدن انسان سنتز نمی شود و فقط با غذا تکمیل می شود. ویتامین B2 که به عنوان یک افزودنی غذایی E101 ثبت شده است ، برای محافظت از شبکیه چشم در برابر اثرات مضر اشعه ماورا بنفش توصیه می شود. گوشت خرچنگ تا 80٪ رطوبت دارد. از 13 تا 27٪ پروتئین ها ، که نقش مهمی در متابولیسم دارند. 0.3 – 0.8 درصد چربی ؛ 1.5 – 2.0٪ مواد معدنی و تا 0.5٪ گلیکوژن که شکل اصلی ذخیره گلوکز در بدن انسان است. از نظر ترکیبات اجزای مفید ، گوشت خرچنگ از بسیاری از محصولات با منشا گیاهی و حیوانی پیشی می گیرد.

 

طرز تهیه خرچمگ راویولی

طرز تهیه خرچمگ راویولی

آیا پای خرچنگ برای شما غذای سالمی است؟

بله چون آنها نه تنها پروتئین بلکه بدون چربی هستند. این در مقایسه با گوشت گاو است که اغلب چرب و مرمری است بنابراین پروتئین مفید در سینه و پای خرچنگها کالری کمتری نسبت به سایر پروتئین های چرب مثل گاو گوسفند و مرغ دارد

طرز تهیه خرچنگ راویولی با سس زعفران و سس سیر

امروز بار دیگر غذای بسیار خوشمزه و کاملا مجلسی رو برای کسانی که عاشق  غذاهای دریایی (طرز تهیه خرچنگ راویولی) و تنوع آن ها  هستند قرار دادیم . امروز طرز تهیه خرچنگ راویلو با سس زعفران را مرحله به مرحله توضیح دادیم . غذاهای دریایی حاوی مقدار زیادی امگا 3 و فسفر هستند که مصرف این غذا ها در هفته 2 بار برای تمام سنین توصیه شده است . همچنین  تهیه خوراک خرچنگ زعفرانی در کوتاه ترین زمان را نیز توضیح دادیم . اگر تهیه خرچنگ برایتان مشکل است می توانید با  دوست دارید غذای سالم و دریایی مصرف کنید و به دنبال غذاهایی هستید که نیاز هفتگی شما به مواد مورد نیاز را رفع کند می توانید پیتزای ماهی در منزل که در مطالب گذشته برایتان گذاشتیم استفاده کنید .

روش های زیادی برای پختن خرچنگ وجود دارد، آب پز کردن راحت ترین و رایج ترین روش پخت خرچنگ است ،  ولی بخارپز کردن نیز بسیار مطبوع است . روش های دیگر پخت خرچنگ شامل فرو بردن آن در کره آب  شده داغ با اضافه کردن کمی آبلیمو یا مایونز است . بعضی ها گوشت پاهای کوچک خرچنگ را نیز یکی یکی جدا می کنند و سرخ می کنند . خرچنگ بیشتر برای مهمانی های دوستانه و خانوادگی پخته می شود ، زیرا خوردن آن کمی سخت و سرگرم کننده است و بیشتر باب طبع است که در دورهمی دوستانه و خودمانی سرو شود . مدت زمان لازم برای پختن خرچنگ حدود 15 دقیقه میباشد . خرچنگ به حدی خوش خوراک است که اگر اضافه ماند میتوانید با سس مایونز و کاهو سرو کنید . غذای امروز خرچنگ راویولی است .

راویولی به ایتالیایی Ravioli تلفظ میشود که نوعی پاستای بالشتی شکل کوچک  است که داخل آن پر میشود و به صورت چهارگوش یا گرد تهیه میشود . که مواد گوناگونی همچون پنیر ، گوشت یا سبزیجات ، ترکیبات درون آن را تشکیل می دهند . ما در این دستور غذا از سس زعفران استفاده میکنیم که بسیار خوشمزه و خوش عطر است . این سس مخصوص غذاهایی است که با گوشت پخته میشود . استفاده از زعفران در غذا طعم و عطر مطبوعی به غذا میدهد . زعفران یکی از گران‌ قیمت‌ترین ادویه‌ها در جهان است حالا باز اگر تهیه آن نیز برایتان سخت بود از سس سیر هم میتوان استفاده کرد . زعفران شاه ادویه جات که به‌ عنوان یک چاشنی خوش‌ رنگ و خوش عطر برای تزئین غذاها و زیباتر کردن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . این ادویه به‌ دلیل ظاهر مناسبی که به غذا می‌بخشد و به‌ دلیل خواص اشتها آوری که در خود دارد برای افرادی که تمایل به اضافه وزن و افزایش اشتها دارند بسیار مناسب است (البته هستند دوستانی که با خوردن زعفران از شدت خندیدن دلدرد میگیرند ) . مصرف اندازه مجاز زعفران موجب افزایش اشتها در افراد لاغر و کم‌ اشتها شده و به مرور به رسیدن آن‌ها به وزن ایده‌آل کمک می‌کند .

طرز تهیه خرچنگ راویولی

طرز تهیه خرچنگ راویولی

مواد لازم برای تهیه خرچنگ :

  • خرچنگ 3 عدد
  • آب شور به میزان لازم
  • کره 50 گرمی 1 عدد
  • آب لیمو ترش 1 عدد

قبل از انجام دادن هر کاری  به اندازه قابلمه ای که برای جوشاندن خرچنگ انتخاب می کنید دقت کنید . اگر قرار است چندین خرچنگ را با هم بپزید ، باید آن را در چند مرحله انجام دهید یا از چند قابلمه بزرگ بطور همزمان استفاده کنید . برای پخت خرچنگ قابلمه را پر از آب کنید و به ازای هر لیتر آب 2 قاشق غذاخوری نمک و آب لیمو ترش را اضافه کنید . آب باید خیلی شور بوده مانند آب دریا و اجازه دهید آب جوش بیاید . سپس خرچنگ را از بدنش بگیرید و وارونه داخل آب جوش به همراه کره بیندازید  . در قابلمه را گذاشته و از زمانی که خرچنگ را در قابلمه می گذارید بین 12 تا 20 دقیقه به آن زمان دهید تا آبپز شود . البته زمان پخت خرچنگ به اندازه آن خیلی بستگی دارد . وقتی خرچنگ ها پخته شده رنگشان به قرمز روشن و براق تبدیل می شود . یک نکته مهم در پخت خرچنگ ، برخلاف صدف یا ماهی که حالت نیم پز آنها نیز طعم خوبی دارند ، اگر خوب و به اندازه پخته نشود طعم خوبی نخواهد داشت پس به زمان پخت دقت کنید . بعد از آنکه خرچنگ ها  پختند ، آنها را از قابلمه درآورده و در ظرفی بگذارید تا آب  آنها کشیده و سرد شوند . ( کنسرو فراموش نشه )

مواد لازم برای تهیه سس زعفران : 

  • آب مرغ تقریبا غلیظ 2 فنجان
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • آرد 2 قاشق سوپ خوری
  • آب لیموترش نصف استکان
  • کره 50 گرمی 1 عدد
  • زعفران حل شده 1 قاشق سوپ خوری
  •  شکر 1 قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

در مرحله آخر نوبت درست کردن سس زعفران است. در ابتدا ماهیتابه را روی شعله قرار میدهیم با حرارت متوسط. کره را با آرد کمی تفت میدهیم آب مرغ را کم کم به آن اضافه میکنیم تا سس کمی غلیظ شود. طعفران سابیده شده و حل شده را اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم. در آخر آبلیمو و نمک و فلفل را هم اضافه میکنیم. در ظرفی جدا زرده تخم مرغ را با شکر خوب هم میزنیم و روی شعله خیل کم به مواد اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا مواد گلوله نشود. سس که کمی غلیظ شد از روی شعله برمیداریم .

مواد لازم برای تهیه سس سیر  :

  • سیر تازه 2 بوته بزرگ
  • آب لیمو ترش نصف استکان
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • شوید یا جعفری خشک 1 قاشق مربا خوری
  • روغن مایع مخصوص سالاد 1 استکان
  • روغن زیتون 1 استکان

ابتدا سیرها رو پوست کنده و خوب له می کنیم و به همراه نمک و آبلیمو داخل مخلوط کن می ریزیم ، در این مرحله در حالیکه همزن روی دور متوسط در حال چرخش هست ، روغن ها را به تدریج اضافه می کنیم . تا زمانی  که سس سیر یکدست مانند مایونز به دست آید ، حالا می توانید شوید یا جعفری خشک را هم اضافه کنید . این سس سیر را می توانید همراه سالاد هم سرو کنید .

طرز تهیه خرچنگ راویولی

مواد لازم برای درون راویولی :

  • گوشت خرچنگ آب پز شده
  • سیر 1 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • رب گوجه فرنگی به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم

برای تهیه مواد درون راویولی(طرز تهیه خرچنگ راویولی) ابتدا پیاز و سیر را رنده میکنیم . پیاز را کمی تفت داده وقتی پیاز به اصطلاح کمی سبک شد گوشت خرچنگ را به آن اضافه میکنیم و 5 الی 10 دقیقه روی حرارت متوسط قرار داده و  بعد از کمی تفت خوردن گوشت خرچنگ و پیاز سیر را به آن اضافه میکنیم . سیر را کمی تفت داده تا بوی آن بلند شود و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده  و حدود 5 دقیقه تفت میدهیم تا رب رنگ خود را به غذا بدهد ، سپس ماهیتابه را از روی حرارت برمیداریم و اجازه میدهیم تا سرد شود .

مواد لازم برای تهیه خمیر راویولی :

  • آرد گندم 1.5 پیمانه
  • تخم مرغ 2 عدد
  • شیر نصف استکان
  • روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
  • آب 1 استکان
  • نمک 1 قاشق چایخوری

ابتدا یک و نیم پیمانه آرد را با یک قاشق نمک و شیر مخلوط کرده و داخل کاسه بزرگی بریزید ، سپس میان آرد را گود کرده و تخم مرغ ها را داخل آن بریزید . در ادامه یک قاشق روغن را افزوده و مواد را با دست به آرامی مخلوط کرده و زیر و رو کنید تا خمیر درست شود . یک قاشق آب اضافه کرده و خمیر را به خوبی ورز دهید تا نرم شود ، سپس آن را به چهار قسمت یک اندازه تقسیم کرده و روی یک سطح آرد پاشی شده قرار دهید . به کمک یک وردنه هر کدام از خمیر ها را به شکل یک مستطیل با ضخامتی مانند کاغذ باز کنید . روی خمیر را چهار گوشهایی یک اندازه رسم کنید تا یک شکل و مرتب باشد. کناره های خمیر را با یک چاقوی تیز ببرید تا صاف و منظم گردد ، حالا داخل هر چهارگوش یک قاشق از موادی که آماده کرده اید را بریزید .سپس یک لایه خمیر را روی آن پهن کرده و خوب مرتب کنید ، فاصله های خالی را کمی فشار دهید تا بهم بچسبد  و با یک چاقو به شکل مربع های کوچک ببرید . حالا به کمک یک چنگال لبه های هر راویولی را فشار دهید تا خوب محکم شود ، با دو خمیر دیگر هم همین مراحل را تکرار نمایید .

راویولی های آماده را در قابلمه آب جوش بریزید تا بپزد ، بعد از پخت راویولی ها روی سطح آب شناور می مانند آن ها را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید کمی خشک شوند . راویولی ها را در ظرف مورد نظر بچینید و با سس و مخلفاتی که آماده کرده اید میل نمایید .

به این محتوا امتیاز دهید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.