متن دلخواه شما اینجا ...

کرونا ویروس و پیتزا ماهی در منزل

کرونا ویروس و پیتزا ماهی در منزل
فهرست

پیتزا با گوشت ماهی

مواد لازم:

خمیر پیتزا به میزان دلخواه
گوشت ماهی 150 گرم
پیاز حلقه شده 1 عدد
فلفل دلمه نگینی شده 1 عدد
قارچ 250 گرم
پودر آویشن 1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل به میزان لازم
پنیر پیتزا به میزان دلخواه
رب گوجه 2 قاشق غذا خوری

 

پیتزا ماهی

پیتزا ماهی

ابتدا خمیر پیتزا را آماده می کنیم. که هم می توانید خودتان خمیر پیتزا را درست کنید و هم می توانید از خمیر های آماده شده تهیه کنید. سپس در این مرحله، رب گوجه را بر روی خمیر پیتزا ماهی می کشیم. و تمام مواد: گوشت ماهی، پیاز، فلفل دلمه، قارچ، نمک و فلفل را بر روی خمیر پیتزا می ریزیم و در آخر که تاج پیتزا که همون پنیر پیزا، تمام مواد رو می پوشونیم. بعد از آن  می رسیم به بخش آخر از پیتزا ماهی، که قرار است بگذاریم داخل فر تا آماده شود.

نکته: از هر نوع ماهی می توان برای پخت پیتزا ماهی استفاده کرد. اما مناسب ترین ماهی، ماهی تن می باشد.

از ماهی هایی که بو دارن، استفاده نکنید چون طعم خوبی برای پیتزا نداره

طرز درست کردن پیتزا تن ماهی و ریحان سیسیلی

یکی از بهترین و راحت‌ ترین طرز درست کردن پیتزا، پیتزا تن ماهی و ریحان سیسیلی است. این غذا همان طور که از نامش پیداست غذای سنتی و مرسوم جزیره سیسیل در ایتالیا است و به دلیل طعم فوق العاده و زمان کم پختش، در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری دارد. اینجا‌ می‌خواهیم به طرز تهیه این غذای خوشمزه و راحت بپردازیم.

مواد لازم برای دو نفر‌:

  • گوجه فرنگی فیله شده‌:‌ ۲ عدد
  • کنسرو ماهی تن‌:‌ ۳۶۰ گرم
  • پنیر موتزارلا‌:‌ ۱۸۰ گرم
  • فلفل سبز‌:‌ ۱ عدد
  • خمیر پیتزا‌:‌ دو ورقه
  • رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق سوپخوری
  • سیر ریز خرد شده‌:‌ ۱ حبه
  • روغن زیتون بکر‌:‌ ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک دریا‌:‌ ۱ قاشق چایخوری
  • فلفل سیاه تازه آسیاب شده‌:‌ نصف قاشق چایخوری
  • ریحان تازه‌:‌ ۲۰ برگ

 

پیتزا ماهی

پیتزا ماهی

مراحل تهیه پیتزا:

طرز درست کردن پیتزا تن ماهی تقریبا مشابه دستور پیتزای معمولی است. ابتدا ماهیتابه‌ای کوچک را انتخاب‌ می‌کنیم و درون آن را مقداری روغن زیتون‌ می‌ریزیم و روی حرارت ملایم‌ می‌گذاریم تا کمی داغ شود. سپس رب گوجه را درون تابه‌ می‌ریزیم و کمی تفت‌ می‌دهیم تا خامی آن گرفته شده و سرخ شود و نهایتا رنگ پس بدهد. سیر خرد شده را به رب اضافه‌ می‌کنیم و آن را نیز کمی تفت‌ می‌دهیم و فیله گوجه و نمکو فلفل را هم به مواد اضافه کرده و زمان‌ می‌دهیم تا یک سس غلیظ و جا افتاده درست شود. فر را از قبل روشن کرده و در دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت‌ می‌گذاریم تا گرم و آماده شود. بعد سینی فر را چرب کرده و ورقه‌های خمیر را روی سینی قرار‌ می‌دهیم. سپس تن ماهی را با یک قاشق یا چنگال له‌ می‌کنیم تا از هم جدا شوند و با ریحان خرد شده و فلفل دلمه مخلوط‌ می‌کنیم.

بعد از این کار‌ها روی خمیر را لایه‌ای از سس گوجه‌ می‌ریزیم و روی خمیر پخش‌ می‌کنیم تا همه جای خمیر سس داشته باشد. سپس از مخلوط تن ماهی و فلفل دلمه روی آن‌ می‌ریزیم و پس از این مرحله پنیر موتزارلا را روی سطح مواد‌ می‌پاشیم و درون فر قرار‌ می‌دهیم. طرز درست کردن پیتزا تن ماهی خیلی راحت است. این پیتزا ۱۰ دقیقه زمان پخت بیش‌تر ندارد و شما‌ می‌توانید در زمان کوتاه یک پیتزای معرکه و خوشمزه داشته باشید و پس از اتمام پخت با سس مورد پسند خود آن را سرو و نوش جان کنید

کرونا ویروس و پیتزا ماهی در منزل

یک استاد تمام دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی ، ضمن اشاره به خوراکی‌ های مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری‌ های عفونی ، گفت : فست‌فود یکی از عواملی است که می‌تواند سیستم ایمنی و بدن را در برابر بیماری‌ های عفونی و ویروس‌ ها ضعیف کند (کرونا ویروس و پیتزا ماهی در منزل).

دکتر پروین میرمیران ( استاد تمام دانشکده علوم تغذیه ) :

با تاکید بر اینکه علم تغذیه اصولاً در پیشگیری از بیماری‌ها به کار می‌رود ، گفت : هدف اصلی از این رشته نیز ارتقای سلامت جمعیت هشتاد میلیون نفری کشور است . همچنین وی افزود : با بیان اینکه ما باید از الگوی تغذیه‌ای سالم تبعیت کرده و به موقع و به اندازه غذا بخوریم ، افزود : استفاده از سبزیجات ، میوه‌های غنی از ویتامین C و پروتئین‌ها توصیه می‌شود تا بدن رطوبت و آب کافی داشته باشد و در برابر بیماری‌ها مقاوم شود . این استاد تمام دانشکده علوم تغذیه ، با اشاره به اینکه کسانی در معرض خطر ابتلا به این ویروس نیستند که سیستم ایمنی قوی دارند ، اظهار کرد : این موضوع نشان می‌دهد نقش سبک زندگی آنها از قبل سالم بوده است و این افراد بیشتر از سایر گروه‌ها در برابر بیماری مقاومند . دکتر میرمیران استفاده از میوه و سبزیجات پخته در کنار غذا و جایگزین کردن آن به جای نشاسته‌های ساده را ضروری خواند و گفت : مردم لبنیات کم چرب ، منابع غذایی امگا 3 ( ماهی ، میگو ، سوسیس و کالباس ماهی ) ، آجیل‌های خام، مواد دارای ویتامین E و استفاده از روغن زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانند . وی در خاتمه صحبت خود تأکید کرد : توجه به این نکته نیز ضروری است که مردم به هیچ عنوان از فست فود استفاده نکنند چرا که سیستم ایمنی  بدن را در برابر بیماری‌های عفونی و ویروس‌ها تضعیف می‌کند .

 

پیتزا ماهی

پیتزا ماهی

 

و اما (کرونا ویروس و پیتزا ماهی):

با توجه به شرایط موجود که کرونا ویروس در دنیا مخصوصا ایران به وجود آمده ، و از طرفی هم نباید غذای بیرون از خانه و فست فود مصرف شود عاشقان فست فود بهترین کار در دوران (مثلا) قرنطینه خانگی ، یادگیری و دست به کار شدن برای درست کردن پیتزا ماهی در منزل ( سالم و بهداشتی ) است که تقریبا اکثر مواد غذایی گفته شده توسط خانم دکتر ، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کرونا ویروس را برای عاشقان فست فود ، شامل می شود .

کرونا ویروس و پیتزا ماهی

پیتزا ماهی در منزل

پیتزا یکی از غذاهایی است که کوچک و بزرگ ندارد ، همه عاشق آن هستند . در اینجا می خواهیم یک پیتزا سریع و خوشمزه را با هم آموزش ببینیم . به شما پیشنهاد می کنیم که این پیتزای سالم را حتما برای کودکان خود آماده کنید . ماهی ها سرشار از پروتئین های مفید و سریع الهضم می باشند که برای تمامی افراد بخصوص کودکان مفید هستند . ماهی به دلیل امگا3 فراوانی که دارد به شدت در رشد ذهنی کودکان موثر می باشد . به همین خاطر توصیه می گردد که حتما هفته ای یکبار به کودکان خود ماهی بدهید . در تهیه این غذا سعی کنید از فیله ماهی استفاده کنید چرا که هیچ تیغی ندارد و خوردن آن را برای کودکان و سالمندان راحت تر می کند . فیله ماهی های قزل آلا و سالمون بهترین گزینه برای این پیتزا می باشند ، چرا که با گوشت چربی که دارند طعمی فوق العاده به غذا می دهند .

مواد لازم برای تهیه پیتزا ماهی :

  • سس بروکلی* به میزان لازم
  • فیله ماهی  2 عدد
  • پیاز متوسط خرد شده   1 عدد
  • خمیر پیتزا*  2 عدد
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن زیتون  به میزان لازم

*طرز تهیه سس بروکلی

مواد لازم :

  • کلم بروکلی  400 گرم
  • روغن زیتون  1 قاشق سوپخوری
  • سیر رنده شده   3 حبه
  • آبلیموی تازه   1 قاشق سوپخوری
  • ریحون و بادام   به میزان دلخواه
  • پودر آویشن   1 قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل  به میزان لازم

بروکلی ها را خوب شسته ، به iمراه یک لیوان آب و کمی نمک بگذارید به مدت 3 دقیقه بپزد تا کلم ها خوب نرم شوند . زمان بیشتر در پخت بروکلی سبب می شود که بروکلی ها رنگ سبز خود را از دست بدهند . بروکلی ها را آبکش کرده و اجازه می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود . سپس کلم بروکلی را به همراه سیر ، آبلیمو ، ریحون و بادام و آویشن و نمک و فلفل داخل مخلوط کن می ریزیم تا مواد شکل خمیری به خود بگیرد . بعد روغن زیتون را هم اضافه می کنیم و دوباره مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم .

کرونا ویروس و پیتزا ماهی

طرز تهیه خمیر پیتزا

  • 1- سه‌ چهارم پیمانه آب ولرم (داغ نباشد)؛
  • 2- یک قاشق چای‌ خوری پودر مخمر
  • 3- دو پیمانه آرد همه‌ کاره (ممکن است لازم باشد آرد بیشتری بریزید)
  • 4- نصف یا یک قاشق چایخوری نمک
  • 5- دو قاشق چایخوری شکر
  • 6- چهار قاشق روغن زیتون

1. حل کردن پودر مخمر در آب

پودر مخمر و شکر را در آب ولرم باهم ترکیب می کنیم  و ۳ تا ۵ دقیقه به آن زمان بدهید تا پودر مخمر در آب حل بشود . آرد و نمک هم باهم مخلوط می کنیم .

2. ورز دادن خمیر

مخلوط آب ولرم و شکر و پودر مخمر را به آرامی به آرد و نمک اضافه کنید و میکس کنید و روغن زیتون نیز مخلوط کنید تا خمیر به دست آید . خمیر را به‌ مدت ۵ دقیقه ورز بدهید تا یک گلوله خمیری یک‌ دست و کمی چسبناک درست شود که کش می‌آید. ورز دادن خمیر به‌ مدت ۵ تا ۸ دقیقه با دست روی پیشخوان یا به کمک هم‌ زن با درجه سرعت متوسط به شکل‌ گیری خمیری خوب کمک می‌کند . اگر خمیر به دست یا کاسه می‌چسبد و مانند یک آدامس بادکنکی شده، بهتر است یک قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید ، البته ممکن است لازم باشد چند بار این کار را تکرار کنید تا کار با آن ساده‌تر بشود. یادتان باشد در اضافه کردن آرد زیاده‌ روی نکنید .

بعد از درست شدن خمیر، چند انتخاب پیش رو دارید :

1.بلافاصله از خمیر استفاده کنید

اگر عجله دارید ، خمیر را بلافاصله بعد از درست کردن استفاده کنید . اما یادتان باشد که خمیر پُف نکرده و اگر با آن پیتزا درست کنید، خمیری نازک و تُرد خواهید داشت .

۲. اجازه بدهید خمیر ۱ تا 1.5 ساعت استراحت کند

کاسه‌‌ی مخلوط کردن خمیر را تمیز کنید ، سپس کاسه و خمیر را کمی با روغن زیتون چرب کنید . خمیر را به کاسه بازگردانید ، روی آن را بپوشانید و یک ساعت تا یک ساعت و نیم ساعت صبر کنید تا خمیر پُف کند .

طرز تهیه پیتزا :

ابتدا فیله های تکه شده ماهی را با کمی نمک و فلفل و روغن در تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا خوب سرخ شوند (اگر آبپز کنید که خیلی بهتره ).

آماده سازی پیتزا

خمیر پیتزا را داخل سینی فر قرار داده و یک لایه از سس کلم بروکلی را روی آن می کشیم . بعد پیاز خرد شده را به همراه ماهی های خرد شده روی آنها می ریزیم و به آنها کمی نمک و فلفل اضافه می کنیم . در صورت دلخواه می توانید کمی روغن زیتون نیز به آنها اضافه کنید . پیتزای آماده شده را به مدت 10 دقیقه در فر 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم . توجه داشته باشید که دمای فر را از قبل ، به 180 درجه گرم کرده باشید و سپس خمیر را داخل فر گرم شده بزارید. این پیتزا را می توانید همراه با سس کلم بروکلی سرو کنید . در صورت تمایل می توانید از تن ماهی به جای ماهی استفاده کنید . که در اینصورت می توانید از پنیر پیتزا هم در پخت آن استفاده کنید(عالی میشه) .

به این محتوا امتیاز دهید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.