متن دلخواه شما اینجا ...

پر سود ترین ماهی زینتی کدام ماهی است؟

ماهی مولی
فهرست

حتما شما هم شنیده اید که وقت گذراندن در طبیعت تا حد بسیاری می تواند استرس شما را کاهش دهد اما حالا  بیایید فکر کنید اگر شغل شما با بخشی از طبیعت سر و کار داشته باشد و در عین حال پولساز هم باشد،چقدر برایتان هیجان انگیز و مفید خواهد بود. حال سوال این است پر سود ترین ماهی زینتی کدام است؟ تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از جالب ترین و زیباترین کارهایی است که هر فرد با اطلاعاتی اندک و کمی تجربه می تواند آن را انجام دهد.

آیا می خواهید بدانید در این میان کدام ماهان تکثیر ساده تری دارند و پولساز تر نیز هستند. پس با ما در زدبازار همراه باشید، قطعا مطالبی که در ادامه خواهیم گفت برایتان بسیار مفید خواهد بود. شما برای پرورش پر سود ترین ماهی زینتی به فضایی حداقل 30 متری نیاز دارید.

پرسود ترین و پرفروش ترین ماهیان زینتی

1- ماهی لوچ دلقک

اگر از ویژگی های این ماهی بخواهیم برایتان بگوییم یک ماهی اجتماعی بوده و به پنهان شدن نیز علاقه زیادی دارد. بنابراین برای ساختن محیط زندگی این ماهی حتما از کوزه ها و کشتی های تزیینی و گیاهان استفاده کنید. شاید باور نکنید اما این گونه می تواند تا طول 30 سانتی متر رشد کند. از بازیگوشی های این ماهی جذاب و زیبا غافل نشوید مثلا گاهی در گوشه ای یا کنجی از آکواریوم بی حرکت و شل شده می ماند و شاید شما گمات کنید که ماهی مرده است اما اینطور نیست این تنها بخشی از بازیگوشی های این ماهی زیبا است.

ماهی لوچ دلقک

2- ماهی اسکار

ماهی اسکار از معروف ترین و پرسود ترین ماهیان زینتی است که طرفداران زیادی دارد و در اکثر آکواریوم ها وجود این ماهی به چشم می خورد. طول این ماهی حدودا 30 الی 40 سانتی متر است. از آن جایی که رشد این ماهی بسیار سریع است باید فضایی بزرگ تر را  برای پرورش آن در نر بگیرید. ماهی اسکار علاقه زیادی به گوشت خوا بودن دارد و اگر تکه هایی از جگر مرغ و گوشت را برای تغذیه اش استفاده کنید بسیار خوشحال خواهد شد.

3- ماهی دیسکس

شاید بی ربط نگفته باشیم اگر بگوییم یکی از زیباترین ماهیان آکواریومی این ماهی است که در رنگ های بسیار زیبا و متنوع در بازار موجود است. تقاضا برای این ماهی در بازار بسیار زیاد استو تکثیر این ماهی و شرایط نگهداری آن نیز بسیار ساده است که همین موضوع آن را به یکی از گونه های مورد استقبال برای پرورش تبدیل کرده است.

4-ماهی گوپی

این ماهی در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد، ماهی گوپی یک ماهی زیبا و بسیار پرفروش است که همیشه تقاضا برای خرید آن به وفور وجود دارد. زیبایی در کنار شرایط تولید مثلی آسان و زنده زا بودن این ماهی، سبب شده تا افراد زیادی برای نگهداری و پرورش این ماهی پیش قدم باشند. زنده زا بودن این ماهی شرایط را برای نگهداری بچه ها بسیار راحت تر از نگهداری دوران لاروی بعضی از ماهیان دیگر می کند.

پیشنهاد مطالعه: چند نمونه از بهترین ماهیان آکواریومی 

ماهی گوپی

5- ماهی آنجل (فرشته ماهی)

یکی دیگر از ماهیان زیبایی که شرایط نگهداری و تکثیر آسانی دارد ماهی آنجل است. شرایط مناسب برای پرورش آن عبارت اند از دمای آب 24 تا 27 درجه و اسیدیته ی 6.8 تا 7.5. طول این ماهی تا 25 سانتی متر نیز می رسد و انواع مختلفی از گونه های آن اعم از سیاه، طلایی، نقره ای ، قرمز و سفید در بازار موجود است.

اصول پرورش ماهیان زینتی

برای پرورش ماهیان زینتی از کجا شروع کنیم؟

داشتن یک سری از تجهیزات و شرایط محیطی به خصوص در مقیاس اقتصادی برای انجام این کار بسیار ضروری است:

  • سیستم فیلتراسیون آب
  • تجهیزات کنترل دما
  • پمپ هوا
  • برق اضطراری
  • دما: که باید حدود ۲۴ درجه سانتی گراد باشد
  • اکسیژن یا هوادهی: که باید ۲۴ ساعته انجام بشود
  • pH: که تقریبا 7 مناسب است
  • سختی آب: حدود ۵۰۰ باشد
  • غذادهی: روزانه باید انجام شود
  • مخزن مناسب ازنظر حجم و تعداد

پرورش ماهی نسبت به دردسر های سایر حیوانات خانگی بسیار کم چالش تر، آسان تر و کم هزینه تر خواهد بود. شما کافی است درباره ی نوع ماهی و روش های تکثیر آن کمی اطلاعات کسب کنید. می توانید ار افراد باتجربه در این حرفه در کنار کار خود استفاده کنید. بعد از کسب اطلاعات حالا نوبت به تجهیز کارگاه شماست.

پر سود ترین ماهی زینتی

 نکات مهم در پرورش ماهی زینتی

۱ ) بهتر است همیشه  از قرار دادن جفت در کنار سایر ماهیان زینتی دیگر اجتناب کنید.
۲ ) این نکته را بدانید که تراکم بیش از حد در هر مخزن موجب تلفات خواهد شد بنابراین تعداد مناسبی از هر ماهی در مخرن قرار دهید.
۳ ) بهتر است همیشه در محیط دمای حدود ۲۴ درجه سانتی گراد را ثابت نگه دارید.
۴ ) جهت استفاده بهینه و اقتصادی از فضا می توانید از قفسه بندی استفاده کنید.

در طراحی سالن پرورش ماهی زینتی چه اصولی باید رعایت شود؟

  1. استفاده از سالنی با شیب کف مناسب و حداقل ۱۰ مترمربع زیر بنا داشته باشد.
  2. اتصال ادوات مربوط به هوادهی و خرید هواده از ضروریات کار شماست.
  3. طراحی اصولی پایه مخزن و اتصال آنها بسیار مهم است.
  4. خرید شیشه و ساخت مخزن ها
  5. استفاده از یونولیت برای حفلظت از زیر مخازن
  6.  داشتن دماسنج محیطی و آبی
  7. خرید سایر ادوات مانند شلنگ، ابر، نمک و …

کاهش تلفات در هنگام تکثیر ماهی

شما باید در مورد آلودگی ها و بیماری هایی که ماهیان زینتی را در آکواریوم دچار می کند اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید جلوی ضرر و زیان های این بخش را بگیرید. سعی کنید در  هر مخزن را تعداد کمی ماهی قرار دهید تا در صورت ایجاد بیماری دچار مشکل نشوید. یکی از راه های جلوگیری بیماری ایزوله کردن می باشد در صورت بروز مشاهده بی حالی و علائم مریضی در یک ماهی، باید آن را سریعا از گله جدا کنید و درمان را آغاز نمایید.

ماهیان خوراکی برای پرورش نیاز به فضای بزرگ تری دارند در حالی که ماهیان زینتی در حداقل فضا می تواننند شما را به سود دهی خوبی برسانند. داشتن ماهیان لجن خوار در آکواریوم برای شما بسیار مفید خواهد بود و به عنوان عضوی کوچک و مفید فایده، حضورشان همیشه ضروری خواهد بود.

به این محتوا امتیاز دهید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.