متن دلخواه شما اینجا ...

شنیسل خرچنگ و پیراشکی ماهی

شنیسل خرچنگ و پیراشکی ماهی
فهرست

امروز برای شما نحوه ی آماده کردن شنیسل خرچنگ رو آماده کردیم که امیدواریم حسابی لذت ببرید . البته اگر گوشت خرچنگ چندان باب مزاج نیست و یا اگه به راحتی در دسترس نبود می تونید از گوشت ماهی پخته شده و ریز شده استفاده کنید که سالم بودن غذا اهمیتی بیشتری داره. خوراک خرچنگ از مفیدترین غذاهای دریایی است. کلسیم و فسفر از شایع‌ترین مواد معدنی موجود در بدن انسان هستند که برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری می‌باشند. خوشبختانه گوشت خرچنگ سرشار از فسفر بوده و غذایی ایده‌آل برای تقویت استخوان‌ها می‌باشد. اگر مستعد پوکی استخوان هستید و یا در نزدیکی دوران سالمندی می‌باشید، نباید از غذاهای سرشار از فسفر نظیر گوشت خرچنگ غافل شوید. خوراک سینگو که با خرچنگ طبخ می شود، یکی از غذاهای دریایی استان هرمزگان واقع در جنوب کشورمان است.

نکات لازم

اگر خرچنگ را زیاد بپزید گوشت آن حالت لاستیکی به خود می گیرد. بنابراین به زمان توجه داشته باشید. خرچنگ هنگامی آماده می باشد که رنگ قرمز روشنی به خود می گیرد. این نکته را توجه داشته باشید که خرچنگ های بزرگ مدت زمان سریعتری به رنگ قرمز می رسند بنابراین تنها به تغییر رنگ بسنده نکنید و مدت زمان را مد نظر داشته باشید. خرچنگ را می توان کباب یا گریل کرد . از روغن زیتون و پیاز و کمی سیر و سرکه میتوان مخلوط سسی درست کرد و خرچنگ را داخل آن خواباند و پس ازگذشت چند ساعت آنرا گریل یا کباب نمود.

برخی از خواص گوشت خرچنگ:

  • تقویت فعالیت ذهنی
  • محافظت از قلب
  • درمان التهاب
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سم‌زدایی بدن
  • افزایش گردش خون

خواص گوشت خرچنگ غیرقابل انکارند، اما نباید فراموش کرد که این گوشت سدیم (نمک) و کلسترول بالایی دارد. برای کسانی که از مشکلات قلبی – عروقی رنج می‌برند یا کلسترول بالایی دارند، اضافه کردن گوشت خرچنگ به رژیم غذایی می‌تواند مضر باشد.

شنیسل خرچنگ

 مواد لازم

  • ۲ پیمانه گوشت خرچنگ یا ماهی
  • ۱ قاشق سوپ‌خوری زنجبیل
  • ۲ قاشق روغن زیتون
  • ۲ قاشق آب لیموی تازه
  • ۲ قاشق سس مایونز
  • آرد سوخاری، نمک، فلفل به‌میزان لازم

ابتدا خرچنگ‌ها را داخل قابلمه‌ی آب‌جوش بریزید و بگذارید مدتی بماند. بعد، خرچنگ‌ها را خارج کرده و داخل ظرفی پر از یخ بیندازید تا گوشتش سفت شده و شل و وارفته نباشد. حالا گوشت داخل دست و پا و چنگک‌ها را جدا کنید. (گوشت خرچنگ بسیار سفید و نرم است) حالا گوشت خرچنگ رابا سس مایونز، زنجبیل، روغن زیتون، آبلیمو، نمک و فلفل مخلوط کرده، در ظرفی بریزید. خمیر به‌دست آمده را گرد کنید و دانه دانه در آرد سوخاری غلتانده، و داخل ظرفی بچینید. بعد روی ظرف، کیسه پلاستیکی گذاشته، و مدتی در یخچال بگذارید تا مواد طعم هم را بگیرند. سپس درون تابه‌ای روغن بریزید تا داغ شود. شنیسل‌ها را درون روغن داغ قرار داده و با شعله ملایم به‌مدت ۷ الی ۸ دقیقه دوطرف آن‌ را به‌صورت یکنواخت سرخ کنید.

امیدواریم از این غذای خوشمزه، نهایت لذت را ببرید.

شنیسل خرچنگ و پیراشکی ماهی

امروز برای شما نحوه ی آماده کردن شنیسل خرچنگ و پیراشکی ماهی غذای خوشمزه دریایی با گوشت خرچنگ و ماهی قزل آلا رو آماده کردیم که امیدواریم حسابی لذت ببرید . البته اگر گوشت خرچنگ چندان باب مزاج نیست و یا اگر به راحتی در دسترس نبود می توانید از گوشت ماهی پخته شده و ریز شده استفاده کنید که سالم بودن غذا اهمیتی بیشتری دارد .

بیشتر بدانید :

خرچنگ جانوری است از زیر شاخه سخت‌ پوستان هستند . خرچنگ‌ها سخت‌ پوستان ده‌پایی هستند که معمولا دم بسیار کوتاهی دارند که در زیر سینه‌شان پنهان است . به این خاطر در دسته‌ بندی‌های آرایه‌ شناختی ، خرچنگ‌ها تشکیل فروراسته‌ای می‌دهند به نام کوتاه‌ دمان . کوتاه‌دمان بزرگ‌ترین و تخصص‌یافته‌ترین فروراسته سخت‌ پوستان را تشکیل می‌دهند . خرچنگ‌ها موجوداتی همه چیز خوار بوده و تغذیه ویژه آن ها جلبک و سایر غذاها دیگر شامل نرم‌تنان ،کرم‌ها ، سخت پوستان دیگر ، قارچ‌ها و باکتری‌ها و خرده غذاهایی که در دسترس آن ها باشد تغذیه می‌کنند . برای بسیاری از آن ها یک رژیم غذایی که شامل مواد گیاهی و حیوانی باشد باعث رشد سریع تر و بیشتر زنده ماندن آنها می‌شود .

مرحله ی آماده سازی شنیسل خرچنگ و پیراشکی ماهی

همانطور که میدانید خرچنگ از زیر شاخه سخت پوستانی هست که جدا کردن و پاک کردن پوسته ی سختش کمی زمانبر خواهد بود . حال اگر خرچنگ زنده تهیه کردید 45 دقیقه داخل فریزر خانه بزارید که کاملا بی حرکت شود . حالا داخل یک قابلمه مقداری بیشتر از ارتفاع خرچنگ آب نمک شور درست کرده و روی شعله گذاشته تا به جوش درآید ، وقتی که قل زد خرچنگ فریزر شده رو داخل قابلمه بندازید . برای یه خرچنگ 300 الی 400 گرمی 12 الی 15 دقیقه جوشیدن داخل آب نمک کافی می باشد تا تغییر رنگ مشهود باشد . چون بعد از این مدت اگر بیشتر بمونه گوشتش جیر و سفت میشود.. تغییر رنگ قرمز روشن شد از آب جوش خارج کرده و توی یک ظرف پر از آب یخ انداخته به مدت 10 دقیقه اجازه دهید بین تکه های یخ شناور بماند . حالا پوسته ی بالا رو با دست بردارید . چربی های زیر پوسته رو میتوانید استفاده کنید اما رگ سیاه ( مانند میگو البته اگر میگو پاک شده و سر ودم وپوست ورگ گیری شده نباشد ) بالای بدن را حتما خارج کنید . تک تک دست و پاها رو با قیچی جدا کنید و از قسمت بندها شکسته و روی هر تکه یک ضربه وارد کنید ( مثل گردو شکستن )؛ نه آنقدر آروم که شکسته نشود نه آنقدر محکم که گوشت و پوست با هم قاطی شود . حالا هر کدام را با فشار نوک چاقو باز کنید . گوشت سفید ، نرم و لذیذ خرچنگ رو از داخل هر بند دست و پا خارج کنید .

شنیسل خرچنگ و پیراشکی ماهی

مواد لازم :

  • گوشت خرچنگ   400 گرم
  • سس مایونز  2 قاشق غذاخوری
  • پودر زنجبیل  1 قاشق غذاخوری
  • پودر سیر  1  قاشق چایخوری
  • روغن زیتون  4 قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری  1 بسته
  • آب لیموترش  2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه  به مقدار لازم

در کاسه ای مناسب میکسی از گوشت خرچنگ ، سس مایونز ، پودر سیر ، پودر زنجبیل ، روغن زیتون ، آب لیموترش ، نمک و فلفل سیاه تهیه کنید و خوب همه را مخلوط کنید که یک بافت یکدست به دست آید . آرد سوخاری را در ظرفی بریزید ، از میکس خرچنگ برداشته و به کمک دست اشکال گرد یا دراز مثل دست و پاهای خرچنگ ، درست کنید بعد داخل کاسه حاوی آرد بغلطانید ( کوکو و کتلت مانند ) تا سطح آن را آرد بپوشاند . در این هنگام شنیسل آماده شده و داخل یک ظرف مناسب قرار دهید سپس روی آن را با سلفون کشیده و برای اینکه طعم ها جذب هم شوند ظرف را در یخچال بگذارید .

مرحله ی سرخ کردن :

برای سرخ کردن شنیسل ها ، ماهیتابه را روی اجاق بگذارید و درون آن روغن بریزید تا داغ شود . سپس شعله را ملایم تر کنید تا بدون اینکه آرد سوخاری بسوزد ، شنیسل ها مغز پخت شوند . بعد از آماده شدن در ظرفی مناسب منتقل کنید و همراه با سالاد و سس قرمز تند مخصوص غذاهای دریایی نوش جان کنید .

 طرز تهیه پیراشکی ماهی

این پیراشکی  یکی از خوشمزه ترین غذاهای اسپانیایی است که به راحتی تهیه می شود و می تواند یک غذای عالی برای دورهمی ها و قرنطینه خانگی باشد.

شنیسل خرچنگ و پیراشکی ماهی

مواد لازم :

  • فیله ماهی سالمون یا قزل آلا   300 گرم
  • فلفل دلمه ای قرمز   1 عدد
  • فلفل دلمه ای سبز   1 عدد
  • پیاز متوسط    1 عدد
  • تخم مرغ آب پز  1 عدد
  • گوجه فرنگی نگینی خرد شده   1 عدد
  • تخم مرغ آبپز  1 عدد
  • خمیر هزارلا (خمیر آماده پیراشکی)   2 عدد

برای شروع کار ابتدا ماهی را خوب می شوریم . برای تهیه این پیراشکی ماهی باید پخته شده باشد . می توانید ماهی را به صورت آبپز یا بخارپز ( ترجیحا ) و یا می توانید آن را در فر گریل کرده و سپس استفاده کنید . مقداری روغن در تابه ریخته و پیاز خرد شده را به آن اضافه می کنیم تا حدی تفت می دهیم که پیاز کمی نرم شود . سپس فلفل دلمه ای ها را خرد کرده و درون تابه می ریزیم . و اجازه می دهیم که به مدت 5 دقیقه بپزد . نوبت اضافه کردن گوجه فرنگی که به همراه آن کمی هم نمک به مواد اضافه می کنیم . به مدت 10 دقیقه ای به آنها زمان می دهیم که پخته و نرم شوند . حالا زمان اضافه کردن ماهی است که ماهی را کاملا خرد می کنیم و داخل تابه می ریزیم . سپس تخم مرغ آبپز را خرد و اضافه می کنیم . داخل سینی فر را کاغذ روغنی قرار می دهیم . یکی از خمیرهای هزارلا را روی آن پهن می کنیم و با چنگال چندین سوراخ روی آن ایجاد می کنیم . مواد آماده شده را که کمی سرد شده است در قسمت وسط خمیر به شکل یک خط قرار می دهیم .

اطراف خمیر را روی مواد جمع می کنیم و بعد یک لایه دیگر از خمیر هزارلا را روی مواد قرار می دهیم به طوری که تمام سطح مواد و خمیر زیری را پوشش دهد . سپس با چنگال روی خمیر چند سوراخ ایجاد می کنیم . یک عدد تخم مرغ دیگر را کاملا زده و با یک برس بر روی تمام سطح خمیر می مالیم . بعد سینی را در فر به مدت 20 دقیقه ، در طبقه وسط و در دمای 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم . *در این غذا در صورت تمایل  به جای  ماهی می توانید از تن ماهی هم استفاده کنید*

5/5 - (1 vote)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.