متن دلخواه شما اینجا ...

راه های به دست آوردن ثروت، از همین امروز اقدام کنید

راه های به دست آوردن ثروت، از همین امروز اقدام کنید
فهرست

می توانید پول خود را سرمایه گذاری کنید

راه های ثروت مند شدن – برای کسب ثروت باید بدانید از چه راهایی پیش بروید تا موفق شوید، در اینجا مروری خواهیم داشت بر راه های کسب در آمد:

بازار بورس اوراق بهادار ایران دارای نوسان زیاد است و خیلی ها در این بازار متضرر شده اند . اما کسانی که سود سرشاری نصیب شان شده هرگز میزان سودشان و طریقه مفقیتشان تعریف نمی کنند!

اگر در دوره های آموزش سرمایه گذاری و آشنایی با بازار اوراق بهادار و سهام ثبت نام کنید در مدت کوتاهی اطلاعات کاملی به دست می آورید و می توانید با همراهی یک مشاور مالی یا یک کارگزار خوب هرچقدر که می توانید در بازار سرمایه گذاری کنید و به طور آنلاین وضعیت پولتی که برای این کار گذاشتید را رصد کنید.

به فروش رساندن سوغاتی سایر شهر ها در شهر خود که مردم به آن دسترسی ندارند

یکی از راه های ثروت مند شدن در ایران توجه به محصولات تولیدی سنتی اقوام مختلف است. بعنوان مثال لزومی ندارد که شما حتما اهل ساوه باشید تا انار خوب ساوه خریداری کنید با نصف قیمت تهران و سپس به تهران بیاورید.

یک روز درباره یکی از شهرهای ایران که محصولات غذایی خوب و معروفی دارد تحقیق کنید بعد اطرافتان که مغازه های مختلف است یک صحبتی کنید برای محصول مورد نظر خودتان ،وقتی که چند فروشنده کالای شما را پسندید و سفارش داد م یتوانید یک پیش پرداخت اولیه (البته با سپردن وثیقه) بگیرید و با یک سفر ارزان قیمت به شهر مورد نظرتان که آن جنس را داد بروید و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید .

آیا سوغات مختلف شهرهای دیگر که در شهر شما فروخته می شود دقت کرده اید؟
شما هم میتوانید یکی از همان فروشنده ها باشید و پس از مدتی تبدیل به وارد کردن آن محصول مخصوص به شهرتان شوید و درآمد خوبی برای خود بدست آوردید.

هر مهارتی که دارید به صورت آنلاین آموزش دهید

یکی دیگر از از راه های ثروت مند شدن آموزش آنلاین هر مهارتی است که دارید. به عنوان مثال فردی که نقاش است می تواند همان طور که نقاشی می کند از خود فیلم بگیرد و در بستر اینترنت و سایت بگذارد.

کسانی که علاقه مند هستن با پرداخت وجه ناچیزی از مهارت او آموزش یابند پس شما ابتدا باید مهارت خاصی داشته باشید سپس یک جای ثابت داشته باشید و با یک گوشی موبایل یا دوربین خوب از آموزش آن مهارت و فن فیلم بگیرید.

فیلم های دنباله دار و کوتاه اما اثرگذار و کاربردی تهیه کنید. مدتی هم برایش در فضای مجازی در کانال ها و گروه های مختلف تلگرامی، اینستاگرام، صفحه فیس بوکتان و هر جایی که می شناسید عکس ها و متن های هیجان انگیز بگذاری و بازار یابی کنید .

پس از مدتی می بینید که مشتری به دنبال یاد گرفتن مهارت شما بسمت شا می آید.

 مقالات مرتبط: بیش از 15 تفاوت اصلی ثروتمندان با افراد معمولی که باید بدانید.

راه های ثروت مند شدن

به فروش رساندن وسایل دست دوم مردم

بسیاری از مردم در تمام ایام سال نیاز دارند وسایل اضافی شان را بفروشند و بسیاری دیگر هم هستند که نیاز دارند اسباب و وسایل دست دوم را خریداری کنند . شما می توانید در نقش یک کانال ارتباطی آنها را به همدیگر معرفی کنید یا از گروه اول خریداری کرده و با کمی سود به گروه دوم بفروشید.

 فعالیت خود را در بازار ملک و مسکن و زمین انجام دهید

یکی دیگر از راه های ثروتمند شدن فعالیت در بازار مسکن است. همیشه مشارکت و فعالیت در بازار مسکن یکی از راه های پولدار شدن در ایران بوده و است .

ولی بشرطی که بدانید فعالیت شما در این حوزه چگونه باید باشد. به عنوان مثال می توانید با یکی از دوستان یا اقوام تان شریک شده و یک زمین یا خانه کوچک در منطقه ای در حال رشد را خریداری کنید .

یا یک صندوق خانوادگی تشکیل دهید و با جمع آوری مبلغی پول از تمام فامیل یک باغ میوه یا مزرعه پر محصولی را خریداری کرده یا روابط عمومی بالا و گفتار خوب برای بیان مطالب و چرب و نرمی زبان دارید به عنوان مشاور املاک وارد عمل شوید و حق العمل خوبی بدست آورید.

این به شما بستگی دارد که از کدام راه بخواهید در این حوزه فعالیت کنید. فقط قبل از هر کار فقط خوب جستجو و بررسی کنید .

پولدار شدن بدون سرمایه

هر کار تازه ای بخواهید شروع کنید سرمایه اولیه لازم دارد سرمایه فقط پول نیست بلکه سرمایه میتوان هوش، زمان سنجی ، ابتکار و ریسک پذیری شان باشد . در این جا به برخی از این کارها اشاره می کنیم.

زمانی که حرف از شروع یک شغل جدید و یک کسب و کار می شود سریع به یاد یک مغازه ،دفتر کار شیک، و یا شرکتی با کلی کارمند زیر دست به ذهنمان خطور میکند که چندین میلیون سرمایه می خواهد ،سپس کلا منصرف دچار افسردگی می شویم !!!!!!

برخی از کارهایی که نیاز به سرمایه زیاد ندارد

1 – اینترنت

راه انداختن یک سایت پول زیادی لازم ندارد اگر ابتکار داشته باشید و وارد حوزه ای بشوید که تخصصش را دارید و می توانید با بازاریابی موثر و فعال که لازمه اش است از آن کسب درآمد کنید.

زمانی اینترنت منبع درآمد خیلی خوبی برایتان می شود که سعی کنید از بیشتر فنون اینترنت اطلاعات بدست بیاورید و هر روز به دانش تان بفزایید.

2 – صنایع دستی

هنر همیشه بازار دارد به شرط آنکه نیاز سنجی کنید و بدانید چه چیزی در چه زمانی و برای چه کسانی جذابیت دارد آن موقع است که میتوان گفت به راحتی هنر دست خودتان را به بالاترین قیمت فروخته و به سود برسید.

 

راه های ثروت مند شدن

3 – صنایع غذایی

خوراک همیشه بازار خود را دارد اگر میخواهید در این بازار موفق باشید لازمه آن این است که مبتکر باشید و سبک ارائه محصولات تان متفاوت نسبت به سایرین باشد اگر نظافت را خوب رعایت کنید حتی گرفتن مجوز فعالیت از اتحادیه های مختلف مرتبط به صنایع غذایی خیلی هم برایتان دشوار نیست .

4 – خدمات

حوزه خدمات این روزها بازار خوبی دارد به شرط آنکه ابتدا موقعیت سنجی و تحلیل کرده که در چه منطقه ای چه خدمتی کم و یا محدود است. در سطح توان خودتان وارد عرصه شوید و به مرور خدماتتان را توسعه و بهبود بخشید.

5 – بهداشت و سلامت

به دلیل فضای آلوده و هوای نامطبوع برخی از کلان شهر ها مردم به دنبال هر چیزی هستند که دقایقی به آرامش برسند و سلامت و شادابی را به آنها باز گرداند میتوانید در این حوزه نیز کار کنید

6 – بازاریابی و فروش

حتما لازم نیست که خود تولید کننده باشید شاید این بخش ایده آل ذهن هر فردی باشد اما اگر بتوانید برای تولید کننده ها مشتری و بازار های تازه پیدا کنید اطمینان داشته باشید که سود خوبی خواهید برد . خیلی ها هستند که تولیدات خوبی دارند اما راه فروش را نمی دانند.

7 – اطلاع رسانی

حجم وسیع اخبار، اطلاعات و دانسته ها مردم را در سیلی از اطلاعات گرفتار کرده که نمی دانند کدام مناسب و برایشان کارآمد است اگر شما این نیاز آنها را برآورده کنید با مقداری هزینه حاضر هستند آن را هم بپردازند.

راه های ثروت مند شدن

بیش از 15 تفاوت اصلی ثروتمندان با افراد معمولی که باید بدانید.

پولدار شدن در ایران

برای اینکه در کشورمان ایران بخواهیم ثروتمند شویم باید اول راه های پولدار شدن آشنا باشیم. سپس با توجه به روحیه ی خودمان بهترین راه را انتخاب کنیم.

برای آنکه راه ثروتمند شدن در ایران را بدانیم باید تمام راه های پولدار شدن در خانه ، راه‌های پولدار شدن با سرمایه کم و یا حتی بدون سرمایه و راه های پولدار شدن از طریق اینترنت را خوب بدانیم .سپس راه درست را انتخاب کنیم

اما در ایران چگونه میتوان ثروتمند شد ؟

 کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید

بهترین روش برای کسب ثروت این است که کسب و کار خودتان را ایجاد کنید. کارآفرینی در ایران فرصت های بیشتری به روی شما ارائه می شود و درب های بیشتری از پیشرفت را باز می کند.

وقتی صاحب کسب و کار خودتان شدید، بعد از رسیدن به سوددهی مناسب، می توانید با آرامش خیال در زمینه های دیگر هم سرمایه گذاری کنید. مثل بیل گیتس، که مایکروسافت را بنا نهاد و یا مایکل دل، که شرکت رایانه ای Dell را در اتاق دانشجوی اش راه اندازی کرد.

 از پنج گنج وجودتان استفاده کنید

هوش، استعداد، جذابیت یا یک مشخصه ذاتی و خدا دادی فوق العاده باعث میشود که شما را پولدار شوید. توانایی افراد، با استعداد، توانمندی و مهارت متفاوت است.

طبق یک متد روانشناسی همه  استعداد هایی که افراد روی زمین از آن بر‌خور دارند را می‌توان در 34 توانایی خلاصه کرد. همه افراد این 34 توانایی را دارند ولی در 5 تا از این توانایی‌‌ها به طور برجسته، بسیار توانمندند.

گاهی افرادی را می‌بینیم که بسیار موفق و ثروتمند‌ هستند، وقتی مسیر ثروتمند شدن آن‌ها را وارسی می‌کنیم، می‌بینیم با اینکه ما نیز همان توانمندی، همان استعداد و همان کارها را داریم اما هرگز نتوانسته‌ ایم با همه‌ی آن ویژگی ها ،ثروتمند شویم. سپس از خودمان می‌پرسیم، چه عاملی این فرد را که مثلا قصاب و یا بنا است اینقدر موفق و ثروتمند کرده است؟

به این آدم‌ها  اگر کار دیگری هم بسپاری معمولا آن کار را هم به خوبی انجام می‌دهند. این افراد یک چیزی را به صورت ناخودآگاه درک کرده‌اند. می‌توانند هر کاری را با توجه به سبک خودشان انجام دهند.

این استعداد یابی در سطح شخصی می‌تواند به شدت برای شما در کسب و کار راه‌ گشا باشد و شما را به ثروت برساند. ولی به تنهایی استعداد و هوش ضامنی برای ثروتمند شدن و پولدار شدن نمی تواند باشد .‌

 برنامه برای پولتان داشته باشید

برنامه ریزی مالی در زندگی دارای اهمیت بالایی است؛ برنامه ریزی باید روی اصول بوده و باعث شود که کمتر با بحران مالی مواجه شویم. بودجه بندی برای خرید و همچنین برای حقوق ماهیانه باعث میشود که از هدر دادن پول و خرید کالاهای غیر ضروری جلوگیری شود .

پس همیشه از قبل برنامه ریزی کنید تا بودجه‌ی کافی برای پرداخت هزینه های ضروری داشته باشید.

این مطلب به این معنی نیست که تنها پولهای اضافی خود را جمع و ذخیره کنید؛ بلکه قانون اصلی, نخریدن لوازم اضافه و جلوگیری از ول خرجی است. نکته ی ساده و البته مهم دیگر ذخیره کردن پول‌های خرد است .

برای خود قلکی تهیه کرده و مختص پول‌های با ارزش پایین تر قرار دهید. درست است این پول ها ارزشش پایین است ولی بعد از مدتی میبینید که پول قابل توجه ای جمع آوری شده است.

راه های ثروت مند شدن

راه ثروتمند شدن در اسلام

توصیه‌هایی برای کسب و کار موفق در اسلام وجود دارد

* در احادیث و روایت‌ها تأکید شده که روزی هر کسی مشخص است. با این تعبیر، در واقع هر یک از ما تلاش می‌کنیم تا همان روزی مقرر و تعیین شده را به دست بیاوریم.

در اینجا این سؤال به ذهن خطور می‌کند که بهترین راهی که می‌توانیم طی کنیم تا به آن روزی مقرر برسیم، چیست؟

هر انسانی برای پول درآوردن و کسب رزق و روزی خودش روشی دارد. یکی کارگری می‌کند، دیگری از علم و دانسته‌هایش خرج می‌کند و شخص دیگری هم سعی می‌کند با داد و ستد تجاری پولی به دست آورد .

همه این افراد دنبال رزق و روزی هستند که خدا برایشان تهیه کرده ، اما اگر می‌خواهید بدانید اسلام چه راهکاری برای رسیدن شما به تمام روزی مقررتان توصیه کرده باید به این نکات توجه کنید.

نکته اول

اینکه باید میانه‌ رو باشید و از حالت اعتدال خارج نشوید. امام جعفر صادق علیه‌السلام فرموده است:

«کوشش تو برای به دست آوردن هزینه‌های زندگی‌ ات باید نه مانند افراد سست و تنبل، کم باشد و نه مانند افراد حریص دل‌ بسته به دنیا زیاد، بلکه میانه‌ رو و عفیف باش و از سستی و تنبلی دوری کن، و برای تأمین روزی خود و هزینه‌های زندگی‌ات که ضروری است، بکوش.»

پس از آن جایی که تعادل در هر کاری مهم و اساسی است، در کسب روزی هم اهمیت دارد. درست است که باید تلاش کنیم تا نیازهای خود و خانواده‌مان رفع شود و راحت زندگی کنیم ولی این تلاش و فعالیت هم حد و اندازه خودش را دارد.

نکته دوم

در تلاش برای کسب روزی، برنامه‌ریزی صحیح است. در اینکه کسب رزق و روزی حلال خیلی خوب و پسندیده است، شکی نیست. اما اگر بخواهید بدون فکر و تدبیر پول در بیاورید و فراست لازم را نداشته باشید، بهتر است اصلاً دنبال پول نباشید.

چون این‌ طوری نه‌ تنها سرمایه جدیدی به دست نمی‌آورید بلکه همانی را هم که داشتید از دست می‌رود. در واقع برای هر فعالیتی که منجر به کسب روزی می‌شود به‌ خصوص در شیوه‌های اقتصادی که سود و ضرر در آن نقش اساسی دارد، تدبیر و برنامه‌ریزی درست حرف اول را می‌زند.

مورد سوم

هم باید در نظر داشت، سحرخیزی است. چون از امام معصوم علیه‌السلام نقل شده که فرموده است:

«صبح زود به سمت کارت که مایه عزت‌ نفس توست، برو.» به نظر می‌رسد که قانون دنیا این است که روزی مردم صبح‌ها تقسیم می‌شود. هر کس آن موقع هوشیار باشد نصیبش را می‌برد. زود مشغول شدن به کسب روزی باعث می‌شود که وقت آدم آن قدر طولانی و بابرکت شود که به همه کارهایش برسد.

به این محتوا امتیاز دهید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Shopping cart
Start typing to see products you are looking for.